پاکستان خواستار بازگشت آمریکا و طالبان به میز مذاکره شد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پاکستان خواستار بازگشت آمریکا و طالبان به میز مذاکره شد

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با اشاره به لغو نشست رئیس‌ جمهور آمریکا و رهبران طالبان در کمپ دیوید گفت: از همه طرف‌ها می‌خواهیم به میز مذاکره بازگردند تا پیشرفت حاصل شده در مذاکرات به نتیجه‌ای منطقی منتهی شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 14
کد خبر: ۲۲۲۵۹

به گزارش راهبرد معاصر ، محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در مورد لغو نشست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبران طالبان در کمپ دیوید گفت: اسلام‌آباد از همه طرف‌ها می‌خواهد خویشتنداری نشان داده از خشونت دوری کنند.

 

وی افزود: ما مروج و تسهیل‌کننده فرایند صلح افغانستان با حسن نیت و به عنوان مسئولیتی مشترک هستیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم، به میز مذاکره بازگردند تا پیشرفت حاصل شده در مذاکرات به نتیجه ای منطقی منتهی شود.


فیصل با بیان اینکه پاکستان همواره بر این مسئله تأکید داشته که تنها راهکار برای پایان درگیری در افغانستان، در دست خود افغان‌ها و براساس حل و فصل سیاسی موضوع است، یادآور شد: رویکرد نظامی در دستیابی به نتایج مطلوب، شکست خورده‌ است.


وی ابراز امیدواری کرد مذاکرات صلح بین آمریکا و طالبان، در سریعترین زمان ممکن از سرگرفته شود.
قرار بود ترامپ به‌طور محرمانه با مقامات افغانستان و رهبران طالبان در کمپ دیوید دیدار داشته باشد که به دنبال عملیات تروریستی طالبان در افغانستان، این دیدار لغو شد و رئیس جموری آمریکا این مذاکرات را مرده خواند.

منبع : فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده